Monday, April 27, 2009

lakar suci jujur

ini lakaran mujahid, baru umur 4 tahun, mungkin. tapi, setiap watak dalam lukisan dia, mempunyai karakter yang sama. sebab itu saya terpanggil untuk menindainya serta hantarkan ke sini.lagipun saya masih belum jumpa sketchbook saya. misples agaknya.



aya menindai serta hantarkan ke sini.saya coba masukkan bayang pada lukisan beliau, tetapi agak sukar untuk mendapatkan form karakter tersebut. sememangnya imaginasi kanak-kanak ini lebih mendalam daripada saya. jika dilihat pada makhluk-makhluk tersebut, dapat di perhatikan terdapat beberapa ciri-ciri yang di kekalkan walaupun beliau melukis beberapa ekor makhluk tersebut.



ah..kanak-kanak..memang jujur bila melakar..dari hati terus ke mata pena dan terus tercetak mesej..sangat mudah..bukan macam kita, sudah macam-macam dalam kepala, negatif/positif..semua ada..semua mempengaruhi..ada yang melukis untuk duit,ada yang melukis kerana suka, ada yang melukis demi chénta, ada jugak yang melukis semata-mata untuk mendapatkan gadis-gadis..huh..

No comments: